Naziv projekta: PRAVA aplikacija
Trajanje: 1.10.2022. – 31.12.2023.
Nositelj projekta: Nansen dijalog centar
Projektni partneri:
Partner br. 1: Centar za građanske inicijative Poreč/ CGI Poreč
Partner br. 2: Dkolektiv – organizacija za društveni razvoj
Partner br. 3: Centar za društveni razvoj, istraživanja i inovacije – INOVA
Partner br. 4: Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića Poreč
Partner br. 5: Industrijsko-obrtnička škola Pula
Partner br. 6: Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića Osijek
Partner br. 7: Tehnička škola Nikole Tesle Vukovar
Partner br. 8: Åretta ungdomsskole, Lillehammer, Norveška
Sažetak projekta:
Osnova građanske pismenosti je znanje o ljudskim pravima i njihovo ostvarivanje, a istraživanje političke pismenosti maturanata/tica u Republici Hrvatskoj iz 2021 pokazuje nisku razinu građanskih kompetencija, pri čemu su kompetencije učenika/ca strukovnih programa nerazvijenije u odnosu na učenike/ce gimnazijskih programa.
Kroz projekt ćemo provedenom edukacijom, umrežavanjem i razmjenom utjecati na razvoj i jačanje građanskih kompetencija nastavnika i srednjoškolaca. Izrada mobilne aplikacije za učenje o ljudskim i građanskim pravima, te njena diseminacija prema širokom krugu krajnjih korisnika, utjecat će na jačanje i razvoj demokratske kulture i građanskog angažmana.
Projekt PRAVA aplikacija provodimo u partnerstvu sa tri organizacije civilnog društva i četiri srednje škole iz Osječko-baranjske, Vukovarsko srijemske i Istarske županije te srednjom školom iz Norveške: Dkolektiv-om, Centrom za Građanske Inicijative iz Poreča, udrugom INOVA, Turističko-ugostiteljskom školom Antona Štifanića iz Poreča, Industrijsko-obrtničkom školom Pula, Tehničkom školom i prirodoslovnom gimnazijom Ruđera Boškovića Osijek, Tehničkom školom Nikole Tesle Vukovar te Åretta ungdomsskole iz Lillehammera iz Norveške.
Projekt PRAVA aplikacija je podržan kroz Fond za aktivno građanstvo, sredstvima Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.
Project Title: RIGHT application
Duration: October 1, 2022 – December 31, 2023
Project Lead: Nansen Dialogue Center
Project Partners:
Partner 1: Center for Civic Initiatives Poreč/CGI Poreč
Partner 2: Dkolektiv – Organization for Social Development
Partner 3: Center for Social Development, Research, and Innovation – INOVA
Partner 4: Anton Štifanić Tourism and Hospitality School Poreč
Partner 5: Industrial and Crafts School Pula
Partner 6: Technical School and Natural Sciences Gymnasium Ruđer Bošković Osijek
Partner 7: Nikola Tesla Technical School Vukovar
Partner 8: Åretta Ungdomsskole, Lillehammer, Norway
Project Summary: The foundation of civic literacy is knowledge about human rights and their realization, and the research on political literacy among high school graduates in the Republic of Croatia in 2021 shows a low level of civic competencies, with students from vocational programs having less developed competencies compared to students from gymnasium programs. Through the project, we will influence the development and strengthening of civic competencies among teachers and high school students through education, networking, and exchange. The development of a mobile application for learning about human and civic rights, as well as its dissemination to a wide range of end-users, will contribute to the strengthening and development of democratic culture and civic engagement. The RIGHTS Application project is implemented in partnership with three civil society organizations and four high schools from the Osijek-Baranja, Vukovar-Srijem, and Istria counties, as well as a high school from Norway: Dkolektiv, Center for Civic Initiatives from Poreč, INOVA Association, Anton Štifanić Tourism and Hospitality School from Poreč, Industrial and Crafts School Pula, Technical School and Natural Sciences Gymnasium Ruđer Bošković Osijek, Nikola Tesla Technical School Vukovar, and Åretta Ungdomsskole from Lillehammer, Norway.
The RIGHT application project benefits from a grant under the Active Citizens Fund from Iceland, Liechtenstein and Norway, through the EEA Grants.